.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دو انحراف جبهه پایداری از منویات رهبری

جبهه پایداری، اگرچه خود را پیرو ولایت فقیه می​داند اما به زعم یکی از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس، تا کنون دو رویکرد در تضاد با منویات مقام معظم رهبری داشته است.


علی عباسپور نماینده تهران در گفت​وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه اصولگرایانی که گروه 8+7 با محوریت آیت​الله مهدوی کنی را تایید می​کنند طیف گسترده​ای از اصولگرایانند که اتفاق و اجماع را پذیرفته​اند، ادامه داد: شخصیت برجسته سیاسی و انقلابی و مذهبی، آیت​الله مهدوی​کنی هدایت این گروه را با با همراهی آیت​الله یزدی در پیش گرفته​اند.

وی در واکنش به تشکیل جبهه پایداری، علی​رغم تلاش​های آیت​الله مهدوی​کنی برای ایجاد وحدت میان گروه​های اصولگرا، اظهار داشت: گروهی که به عنوان جبهه پایداری تشکیل شده است، از نظر میزان اعضایشان در مجلس، وزن سیاسی​شان مشخص است. مضاف بر اینکه این گروه به دولت نیز وابسته است.

نماینده تهران با بیان اینکه اما و اگرهای این جبهه نوظهور برای عضویت درجبهه متحد، نمی​تواند در اتحاد جبهه اصولگرایان تاثیر بگذارد، ادامه داد: امیدواریم جبهه پایداری هم الگوی سیاسی برای اتحاد اصولگرایان را بپذیرد و به عنوان گروهی که باعث شکاف در اصولگرایان می شود و آغاز کننده عدم اتحاد باشد، معرفی نشود. هرچند که وزن این گروه را چندان پر اهمیت نمی​دانم.

به اعتقاد وی کسانی که منشور جامعتین را قبول دارند باید زیر یک چتر باشند. مضاف بر اینکه تعریف اصولگرایی همان تعریف منشور جامعتین است و تعاریف دیگر گروه​ها زمزمه ای از عدم وحدت در میان اصولگرایان به شمار می​رود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوالی که به اصرار جبهه پایداری به ارائه تعریفی از اصولگرای ناب اشاره داشت، گفت: این گروه علی الاصول با این دید وارد میدان شده​اند که آنچه خودشان می​گویند درست است و حقیقت دارد و هرآنچه که دیگران می​گویند حقیقت ندارد. برای همین منظور هم تعریفی تحت عنوان اصولگرای ناب ارائه داده اند. حال آنکه اگر هر کدام از اضلاع جبهه اصولگرایی، تعریفی ارائه دهد و بر آن پافشاری کند؛ اقداماتشان به جای مقدمه وحدت مقدمه تفرقه خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری با چنین تئوری ای وارد میدان شده است، ادامه این روند را منجر به ایجاد تفرقه خواند و نه وحدت و افزود: خوشبختانه جامعتین کار جامعی درباره تعریف اصولگرایی انجام داده و همه نکاتی که موجب وحدت می شود را در آن آورده است.

عباسپور با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری که حتی در دیدار با کارگزاران نظام نیز بر آن تاکید کردند، خاطرنشان کرد: ایشان همواره تاکید دارند که به جای دور کردن افراد از انقلاب و نظام باید آنها را جذب کرد. از این رو هر گروهی که خودش را اصولگرای ناب و دیگران را خارج از دامنه اصولگرایی بدانند خلاف منویات رهبری عمل کرده است.

وی در پاسخ به سوالی که علت فرافکنی های جبهه پایداری و تاخیر در پذیرش عضویتشان در 8+7 را جویا می​شد، گفت: کسانی که به عنوان گروه 7 نفره از سوی آیت​الله مهدوی کنی و آیت​الله یزدی انتخاب شدند افزاد برجسته و شناخته شده نظام اند و نسبت به انقلاب و منویات رهبری و امام(ره) واردند. اینکه این 7 نفر را قابل اطمینان ندانند و بخواهند یکی از افراد خودشان را وارد این جمع کنند، به نوعی توهین به گروه 7 نفره و انتخاب آیت الله مهدوی کنی و یزدی است. 8 نفری هم که به عنوان بازوی اجرایی گروه 7 نفره انتخاب شدند، نمایندگانی از همه دیدگاهای اصولگرایی هستند. اضافه کردن افراد دیگری از سوی جبهه پایداری، به این جمع نیز یک نوع زیاده طلبی است. این رفتار با این تفکر صورت می گیرد که قرار است آنها سهم بندی و سهم خواهی داشته باشند. در حالیکه از اول اعلام شده بود 8+7 تعیین می شود تا با شاخص های مختلف بهترین افراد را برای حضور در رقابت انتخاباتی نهایی در نظر بگیرند. اگر کسانی با این تفکر سهم خواهی وارد عرصه شوند، نهایتا منجر به وضعیتی می شود که در 6+5 بوجود امد. اینکه جبهه پایداری تعداد بیشتری را در جمع 7 یا 8 نفره بخواهد داشته باشد، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده تهران که معتقد بود زود است از هم اکنون درباره احتمال ارائه لیست مجزا از سوی جبهه پایداری، اظهار نظر کند، تنها به بیان این نکات بسنده کرد و گفت: وضعیتی که جبهه پایداری در جامعه دارد را از وضعیت موجود آنها در مجلس می​توان سنجید. در مجلس یک اقلیت کوچکی نمایندگان جبهه پایداری هستند.

وی با شااره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از پول و ثروت تعیین کننده در انتخابات باشد، متذکر شد: جبهه پایداری وابستگی هایی به دولت دارد وبیم آن می​رود که از قدرت و امکانات دولتی در راستای مقاصد خود در انتخابات استفاده کند. کما اینکه هم​اکنون نیز شاهد چنین رفتاری از سوی افراد منتسب به جریان انحرافی هستیم و این زنگ خطری است که باید به آن دقت شود. تغییر و تحولاتی در برخی نقاط و زمزمه​های نگران کننده​ای در این باره شنیده می​شود، که مراقبت و دقت نظر بیشتر شورای نگهبان را می​طلبد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.